Botox

Follo TAnnlege Senter tilbyr narkose under tannlege behandlingBotox bruker vi til å behandle følgende:

Sinnarynke – Vertikale rynker mellom øyne (Glabellarynker).
Kråketær – Rynker i øyekroken, smilerynker.
Pannerynker – Vannrette rynker i pannen.
Muskel-, kjeve- og hodepiner – Når disse årsakes av tanngnissing/tannpressing (Bruxisme). Kan erstatte biteskinnen!

HVA GJØR BOTOX?

Hver gang vi ler, snakker eller gjør annen ansiktsmimikk spenner vi muskler under huden og det framkaller rynker og linjer i ansiktet. Grunnet økt alder og/eller genetikk blir disse linjene igjen i ansiktet selv uten mimikk. Disse linjene får mange til å se eldre ut enn hva de selv føler seg. For de som ikke ønsker dette riktig enda er Botox svært effektivt mot dette.

Botox er et injeksjonsmiddel som virker ved å avslappe den muskel den injiseres i og dermed glattes huden. Det er denne effekten som også fjerner symptom som skyldes muskelspenninger v migrene og kjeve-/hodesmerter v tanngnissing.
Botox er, uten sammenligning, den vanligste kosmetiske behandlingen USA. 11,8 mill dokumenterte behandlinger siden 2002. Norge, og Skandinavia, er noe tregere, men er i enorm vekst også her.
Follo Tannlegesenter er blant de få i landet som tilbyr Botoxbehandling mot kjeve-/hodesmerter årsaket av tanngnissing (Bruxisme). For mange kan dette være et alternativ til biteskinnen!
Botox har blitt brukt siden 50-tallet på bl.a. overaktive muskler og overdreven svetteproduksjon under armer og i hender/føtter.

Sorry, you can't to browse this website.

Because you are using an outdated version of MS Internet Explorer. For a better experience using websites, please upgrade to a modern web browser.

Mozilla Firefox Microsoft Internet Explorer Apple Safari Google Chrome